כפי שנסיוני מלמד – משקל כבד ורב מאוד: משקעי ניסיון בפחד, כאב, סבל, מחסור, תחרות ומאבק-הישרדות, קנאה, חמדנות, נקם. משקעים אלו נצברו במשך שנות חיי אדם בארץ – ומדור לדור – ובחיי כל אדם ואדם. תוצאותיהם: פחד / סרבנות למעבר-פאזה, לשינוי מצב. ("עזוב גאולה. שאיפתי רק להמשיך לאכול / להשלים לימוד תורה ולקיים מצוות / לחתן או להתחתן / לפתח כשר (גופני) / להשלים ארמון / יאכטה ומטוס / מדיטציה / דוקטורט / תכנית פרישה / לבצע מעשים טובים / לתת צדקה…")
'התבצרות' בעמדות ופעולות מוכרות / קיימות, אף שהן ארכאיות, כבר אינן רלוונטיות וגובות מחיר גבוה ביותר, אבסורדי, הכולל וויתור על עקרונות יסוד: כאן על אמת-קיומית, הגיון, מדע, ערכי-מורשת, שכל ישר, שאיפה להאריך ולשפר את החיים, את הכישורים.
שיעבוד / מחויבות / נאמנות לממסד ארצי לא רלוונטי (כלכלי / חברתי / פוליטי / דתי / גזע(נ)י וכדומה). בתמצית – ובאופן שאינו רק מטפורי – 'עבודת אלילים'.
וויתור על רגשי-יסוד רבים: אהבת חיים, אהבת צאצא והורה, קרוב, אהבת הקבוצה, הכלל, האדם, הבריאה. ויתור על רגשי-יסוד רבים המתנקזים הלכה למעשה לרגש אחד – אהבה.
התמכרויות – לכסף, הון, שררה, פשע, קטל, לניצול והשפלה. ניתן לכנותם 'תחביבי מצב הקוף'…
קיבעון, עצלות, יאוש, חסר תקווה, חידלון.
הכלים בהם צויד האדם להתמודד עם מחסומיו – מכשוליו:
מכלול מופלא: רצון לפרוח ולשגשג, כשר לימוד ופיתוח תובנה ויצירה וכשר להעבירם הלאה, שפה וספר, תורה ומורשת רוח ואור שניתנו מאבינו/בן-בריתנו, בורא אחד, לאדם נבחר אחד – ודרך האחד הנבחר (היו כמה כאלו) לעם נבחר אחד – ודרכו לכולנו כעמים רבים ולעולם אחד.
קיבלנו ידע ומדע, תרבות נצברת, חוק ומשפט, שכל ישר, כשר-יצירה וכשר השמדה, אהבת בן ואב, אהבת גבר לאישה, לאחיו ולזולתו, אהבת החיים, חשיבות מורשת-אבות, חברה וקהילה, חמלה וצדקה, הפלנטה ככלי קיבול אחד ומשותף, כשר שליטה (עדיין מוגבל) בטבע ובחי, חפש לבחור, תובנה לגבי כל פרט והמכלול.
ועכשיו אנו מקבלים 'דובדבן' מסכם וחותם לחיי-ארץ – ידע המסביר ומסכם את (מרבית) המבוך.
מכשיר עיקרי שקיבלנו והביאנו עד הלום הוא המוח, כח המחשבה, השכל. מוחנו הוא שיכריע את הכף בספקו לנו תובנת-מציאות מדעית ואמיתית, לא ניתן לסתור אותה ולא ניתן להתנגד לה, להתעלם ממנה ואין העומד בפניה.
כדי שנשכיל ויהי מה – הבורא הנאמן אירגן עבורנו מצב-משברי (כלכלי-קיומי-אקולוגי-חברתי) המחייבנו, הלכה למעשה, לפנות לאמת ולשכל – לפיתרון ולמבצע היחיד וחובק-הכל שהומצא ונמצא, מבצע בשלבים כדלקמן: א. מחשבה, איחוד ויצירת מצב צדק, ראשית בציון, ב. יישום המרכבה – יצירת היכל הבשורה והיכלים בכלל, ג. סיום תחלואי ארץ, ד. איחוד מין האדם עם בורא כל.
תגיות: עדכונים ומאמרים, אקטואליה:פוליטיקה ומשפט, משפט הגאולה בירושלים