ברית מילה – ברית-עולם (נצח) בין אלוהים לאברהם, אדם שנבחר ליצור שושלת של "עם זוכר" – שומר הקוד, נחנכת במצווה ראשונה הכרוכה בסימון דורות צאצאים – שמהותה ה'מכנית-אופטית' קיצור ומתיחה של עורלה – עור ל ה' – סביב כל אבר בן זכר.
הפסיכולוגיה והשיטה: באמצעות יצירת "אתגר" חוזר ונשנה, מערכת פחד כפולה – בין מורא ומצווה, בין כאב הרך-הנולד וסיכון במום חמור מחד, למורא האל ומצוות הברית מאידך, נוצרה מערבולת חוזרת ונשנית, קבועה, שתקנה לעם שלם יציבות התנהגותית: כך הונצח סמל /קוד שיישמר במשך דורות למרות וחרף הקושי בשמירתו. כך "הוצמדו" הצאצאים לברית ו"סוד" שמהותם האחת תתברר רק לאחר דורות רבים – מבנה מכונת ההורים: איבר מלאך, איבר מרכבה.
איבר מרכבה – מבנה מתארך, מתקצר ומתכוונן – במסגרת בת שש כנפיים (מלאך) או בת שנים-עשר או עשרים וארבע כנפיים (מרכבה) בנוי משלד – שבט בן שבעה קנים – עטוף ב"עור" גמיש, שקוף ובו חללים-חללים המכילים שכבת מים דקה, עור המסוגל להחזיר ולמקד אור.
כל כנף הוא מראה (רקיע) כלי קיבול היכול לעוף וניתן לקימור וכיוון אופטי מדויק – לרכז אור.
סמל הברית "פועל" בכמה מובנים משלימים: מבני / פיזי / מכני, / תכליתי- ייעודי/ נפשי/ רוחני: לפי אותו עקרון מכני ותובני-רוחני נברא ופועל איבר גבר-זכר, המסוגל א. להתארך להתרחב או להצטמצם באמצעות וויסות קיבולת נוזל במערכת חללים, ב. לשמש לתענוג והתרוממות רוח (כנף), ג. להעמדת הדור הבא (כנף, מראה) ו ד. לשמירת קוד הברית.
לכן העברית תוכננה כך שכנף ואבר הגבר, נקראו באותו שם – "אבר" – ובאמצעות מצוות ברית לנבחר אחד ולכל צאצאיו הזכרים אחריו – אוחד והונצח סוד ה"מילה" ו"הברית".
פירוש ותכלית סמל (פולחן) ברית המילה יתבררו רק בבוא הגאולה ובהבנת סוד המרכבה ומלוא היקף הברית – הקשר האמיתי – המשפחתי – בין אדם לאלוהים (שוב כנף ומראה).
כיפה: צד אחד מששה צדדים בקוביית מרכבה. שש כיפות שכל אחת בנויה מהצלבת שני אגדי צינורות גמישים וחלולים (יחד שנים-עשר שבטים) יוצרים מרכבה – מסגרת ספירה כדורית, קלה, חזקה ביותר, הניתנת לכיוון – כאליפסה, כביצה, ניתנת לסחרור סביב כל אחד מארבעה ציריה.
תפילין – סרטים שבגלגול ובתוספת שרף (פעולה המבוצעת באופן יעיל במים ובחלל) יוצרים קנה/צינור – ומערכת קנים טלסקופית. בנוסף ובמקביל: סרטים שבליפופם סביב יד וראש וביצוע תנועות אגן, ראש וזרועות משולבת (כבתפילה!) מלאכי צבא הבורא נצפו נוהגים / מטיסים מערכות שש-כנף.
בבא הגאולה, סרטי (מרכבה) אמיתיים ישמשו בני-אנוש למעוף כמלאכים – ולהיות מלאכים,
טלית (פסים, חוט תכלת) – סמל לכנפי מלאך – ולייעוד האדם כמלאך שיתגלה בבוא הגאולה. צינורות שלד איבר מלאך נראים כפסים ביריעתם הזוהרת. חוט תכלת שזור באריג הטלית – סמל לשכבת מים הכלואה בעור כנף מרכבה. טלית – כשמלת עור איבר מלאך ומרכבה – היא אריג ובוהק, המדמה בוהק טל – אריג ובו 'אין ספור' קימורים זוהרים / נוצצים.
60. ברית מילה, ספר תורה ומגן-דוד – סמלי יסוד למעשה המרכבה.
מגן דויד- תרשים דו ממדי סימטרי-שטוח (מבט מלמעלה או מצד אחד משלשה) של צורת המרכבה שהיא מבנה תלת ממדי, סימטרי וקובייתי, מבנה רב-איברים כשיר להתקמר למבנה ספירי- כדורי – בקבל שלדו ועורו רוח ומים – לחץ אויר וקיטור.
ספר התורה – סמל פיזי, צורני ורוחני למבנה ומהות כנף מלאך ומרכבה – כנף השכינה: יריעה (מקלף / עור) ובה שורות-שורות של אותיות אור, מגולגלת – וניתנת לתזוזה, פתיחה וסגירה – בין וסביב מוטות, חפץ מורה דרך ומאחד בין אדם ואל בתכנו וגם בצורתו / תפעולו.
61. מצה, מצא, מצע –
מצה היא סמל ממצה – צורני / מבני / תכליתי (רב-מימדי!) ליריעת עור כנף מלאך ומרכבה:
*משטח בצק אפוי, דק (ללא שמרים), רב-שכבתי, מחולק לשורות ו'בועות', חפץ שהעברי צווה ליצור ולאכל בפסח ולהחביאו כדי שיימצא ע"י הדור הבא – מסמל ומנציח את מופע מעבר -חילוץ 'עם אלוהים הנבחר' מעבדות לחרות.
* הסמל מכיל, בעיצובו, בהגיתו, בפירושיו המילוליים ובשימוש בו, רמזים ל"מצא" – למציאת הסוד- וה"מצע"- ליציאת האדם מעבדות חיי-ארץ לחירות אחרית הימים:
פני עור-יריעת ציפוי כנפי המרכבה כאשר 'מנופח' באויר ומים, מקבלים (א) תבנית 'שורות ספירות', ו (ב) קשיות – כמצה – בפרט בסיוע 'אפיית' חומר המוסע / נמצא בעור במצב מומס. יריעת ציפוי איבר נוצרת מקליעת סרטים בתבנית 'מצה' לאריג בוהק / זוהר 'טלית'.
*לזוהר האלוהי יש יתרון: ביריעת-המרכבה האותיות ניתנות לקיעור וריכוז אור / 'זהר', באופן יעיל לאין ערוך בהשוואה לזהר אגלי-טל קמורים (המופגן בטבע) או זהר-טלית (אביזר המציג עיקרון ברק/ החזר-אור של טל, אריג ש'אותיותיו 'הזוהרות' קמורות ומפזרות-אור.)
* דת, מנהגים וסמלים, ומבנה חומר והשתקפויותיו (מצה היא דוגמה אחת) – מצע לידע האל.
62. מנורת שבעת הקנים – חצי פסל או תרשים בדו-מימד של מבנה כנף מרכבה / מלאך
מנורה – מכשיר / מבנה משבעה קנים מתכנסים לאחד מרכזי – היא סמל ל(חצי) שלד איבר -מבנה משבעה קנים גמישים וחלולים – שישה בהיקף מחוברים בקצוות לאחד מרכזי.
מגילה, מזוזה – חפצים (במידות שונות) אשר גם שמם וגם צורתם מגלים כיצד יריעת כנף מלאך ומרכבה מגולגלת ומוזזת סביב מוטות שלד האיבר. בעצם אלו 'מכשירי מוט ויריעה'.
שופר – כלי / מכשיר פולחן הנוצר מקרן חלולה של בהמה, משמיע קול כשנושפים בו אויר – סמל, ותזכורת קולית ל'קולות השופר', רצופים וקטועים – שאלוהינו מפעיל(י) מערכת המרכבה הפגינ(ו) באזני עם-אבותינו כמצג-קולי נלווה להתגלות, בפליטה מבוקרת של אויר דחוס מפתחי צינורות שלד מרכבה. המרכבה כשירה גם כמשטח הרטטה והדהוד סופר אפקטיבי: רמקול בגודל עיר. אלוהים, כך יודע כל ילד בישראל, בעולם, הוא במאי ומבצע (Performer) של מצגות ומופעים – "אותות ומופתים". לכן השופר – חומר גלילי חלול כשיר לקליטת רטט ותגבורו – נקבע כאחד מסמלי הגאולה.
מנורת חנוכה, נס חנוכה – סמל למבנה מערכת השמש – שמש (נר גדול, קבוע) משמש להדלקת שמונה נרות (ובמערכת השמש – לחימום, סחרור ותצוגת שמונה פלנטות). המרכבה היא מכונת הבריאה, לכן צורת מנורת חנוכה מציגה תרשים דו-מימדי של חצי מיסב במערכת מרכבה. וכן חצי-תרשים-חתך למבנה מערכת מרכבה שלימה – הכוללת ארבע ספירות בעלות מרכז משותף. חצי מעגל חובק חצי מעגל שחובק חצי מעגל מסמן כדור בתוך כדור וכו'. המנורה היא חצי "שטר הברית והסוד" – חצי התרשים. כיצד תוכנן ופעל "הנס"? כאשר כל קנה במיסב מרכבה בנוי מקנים דקים, אזי בשבירת מיסב בודד וניתוקו ממערכת המרכבה – פעולה שבוצעה ע"י מפעילי המרכבה במועד חורבן בית המקדש – שמן שנאגר בבסיס מיסב (צורתו ככד) זרם באיטיות, עפ"י העיקרון הנימי, לקצה כל קנה שבור. כך שימש לבעירה / תאורה במשך שמונה ימים. (אל דאגה, המרכבה ששירתה למיצג המשיכה לתפקד בחסר מיסב אחד מני רבים…)
סביבון – צעצוע בעל מבנה גיאומטרי מרובע ("נס גדול היה פה") מציג מבנה ותנועה סיבובית (מקנה יציבות גירוסקופית) של מרכבה (קוביה) ופירמידה ומבנהו מצרף ביניהם. מבנה מרכבה מכיל – בנוסף לשמונה מבני טטרהדרון היקיפיים – מבנה פנימי בעל שמונה פיאות משולשות זהות שצורת נפחו – מכל כיוון – שתי פירמידות מרובעות וצמודות בסיס.
63. הסבר לכפילות / זהות המילה והפועל "פרח" בעברית:
פירוש א. (שם עצם) – מקבץ אברי-מפרש וכתר פריון לצמח, פירוש ב. (פועל) מעוף Fly.
הזהות נשתלה בשפה ע"י הבורא, כראייה (נוספת) בבוא ידע הגאולה ולמען השכל האדם כי:
*פרח הוא מבנה-איברי-מפרש- מהונדס באותו ידע שיאפשר לאדם לפרוח בבוא גאולה, ו
*סמל, מנוף תובני ליצירת האדם "פרחי" מרכבה, כלי קיבול אחידי-מבנה לכל תכלית: ספירות ענק, מסוגלות לעוף באויר ובחלל, לנתב כל זרם – של חומר / מסה ואנרגיה, לשמש שלד מבני לכוכב ופלנטה, גם מבנה זעיר, יסודי, כמולקלה, תא. (מעשה המרכבה ניתן לדימוי כחיבור שישה פרחי-כיפה בני ארבעה עלי כותרת למבנה כדורי)
*שם 'איבר הכתר' בכל צמח חי נבחר כ'פרח' להפגנת מציאות בריאה ובימוי עליון: סוד הפרח הנוצר באביב, וסוד המעוף והבריאה – סוד הפריחה של 'הכל' – יתגלו כאחד ע"י אדם בשם 'אביב', שמו כשם פרח צמח ראשון לשבעת המינים והראשון בהם להבשיל…
*' כפתור ופרח' – תיאור לשוני עברי לשלימות – אינו אלא רמז, בתיאור מדוייק, לסוד המרכבה: כל איבר מרכבה מעוצב כעלה כותרת וכל מחבר כדורי (בין שלושה או ארבעה איברים) – כפתור.
בְּחָכְמָה, יִבָּנֶה בָּיִת; וּבִתְבוּנָה, יִתְכּוֹנָן (משלי כד)
כד בעברית – שם כלי קיבול לנוזל. מדוע?
מרכבה ככלי קיבול אטום לנוזל וגז, מחייבת (לפחות) כד' (עשרים וארבעה) איברים.
תגיות: הספר:מבשר גאולה, המרכבה:סוד התנ'ך